Rozpocznij Nowy Rok z naszym cateringiem dietetycznym! Zamów o 10% taniej z kodem 2023

Co pić na odchudzanie?

Odpowiednio zbilansowana dieta odchudzająca to nie wszystko. Jeśli chcesz zrzucić trochę zbędnych kilogramów, to pamiętaj także o nawodnieniu swojego organizmu. Nie lubisz pić wody? Przedstawiamy sprawdzone napoje, które pobudzają metabolizm i przyspieszają odchudzanie!
co pić na odchudzanie

Nawodnienie niezbędne w diecie odchudzającej

Odpowiednia ilość wody dostarczana organizmowi każdego dnia zapewnia prawidłowe funkcjonowanie i wpływa korzystnie nie tylko na proces odchudzania, ale przede wszystkim stan zdrowia człowieka.

Dlaczego warto pić wodę?
– wykazuje działanie antyoksydacyjne – odpowiada za oczyszczanie organizmu z produktów przemiany materii i szkodliwych toksyn,
– odpowiada za wiele funkcji w organizmie – m.in. podtrzymuje aktywność komórek, reguluje temperaturę ciała i transportuje składniki odżywcze,
– zmniejsza ryzyko chorób serca,
– redukuje uczucie głodu,
– zmniejsza wchłanianie tłuszczu.

Początkowe objawy niedoboru wody w organizmie: nerwowość, zawroty głowy, ogólne zmęczenie, duszności, przyspieszone tętno, sucha skóra i szorstki język.

Czy 2 litry wody dziennie wystarczą w czasie odchudzania?

Ile wody pić, żeby schudnąć? Dzienne zapotrzebowanie na wodę różni się w zależności od człowieka. Osoby wyższe, o większej masie ciała czy też aktywne fizycznie powinny wypijać więcej wody. Przyjmuje się natomiast, że średnie picie wody to około 2 litrów wody dziennie.

Najlepsze zalecenia dotyczące picia wody: 35 ml na każdy kilogram masy ciała.

Kto powinien przejść na dietę GAPS?

Do zaleceń diety GAPS często stosują się osoby, które mają zaburzenia psychiczne, jak spektrum ADHD, dysleksję czy dyspraksję. Oprócz tego dieta GAPS wykorzystywana jest jako naturalne metody leczenia autyzmu.

Pamiętaj, że każda nowo wprowadzona dieta powinna być kontrolowana przez dietetyka lub lekarza specjalistę, który będzie czuwać nad aktualnym stanem Twojego zdrowia.

Co pić, żeby przyspieszyć spalanie tłuszczu?

Aby przyspieszyć redukcję masy ciała, zamiana kalorycznych napojów na wodę i inne zdrowe napoje dietetyczne. Zobacz, jakie napoje możesz pić w trakcie odchudzania!

Woda mineralna

Zaleca się picie wody mineralnej niegazowanej. Woda gazowana może powodować wzdęcia. Unikaj również wody smakowej, która zawiera sztuczne aromaty i dużą ilość cukru — niepotrzebnych kalorii.

Wskazówka! Wypicie wody z dodatkiem cytryny z samego rana wspomaga układ pokarmowy i przyspiesza przemianę materii.

Soki owocowe i warzywne 100%

Pamiętaj, że soki nie mogą zawierać substancji słodzących. Uważaj także na kaloryczność owoców. Warto regularnie pić zielone koktajle. Najlepszym przykładem tego jest dieta sirt i efekty przemiany Adele. Zielone soki to bomby witaminowe. Najczęściej są przygotowane ze szpinaku, jabłka, awokado czy selera naciowego. Takie napoje warzywno-owocowe to bogactwo witamin i antyoksydantów.

Zielona herbata

Zielona herbata ma zero kalorii — podobnie jak woda. Na dodatek wspiera metabolizm, bo przeciwutleniacze, które są w zielonej herbacie, przyspieszają tempo utraty wagi. Specjaliści zalecają picie od 2 do 4 filiżanek zielonej herbaty dziennie w ramach diety redukcyjnej.

Koktajle proteinowe

Białko odgrywa ważną rolę w procesie odchudzania, dlatego warto pić też napoje, których bazą jest proszek białkowy i odtłuszczone mleko lub woda.

Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy zawiera mnóstwo probiotyków, które wspomagają proces redukcji masy ciała. Wspiera prawidłowe funkcjonowanie jelit i reguluje poziom cukru.

Woda kokosowa

Woda z kokosa zawiera dużo elektrolitów i niezbędnych składników odżywczych. Woda kokosowa pomaga regulować ciśnienie krwi i pomaga pozbyć się niechcianych kilogramów.

Mleko orzechowe

Napój z orzechów to najlepsza propozycja dla wegan. Takie mleko charakteryzuje się niską zawartością kalorii, a przy okazji zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy i witamin. Polecamy mleko z orzechów laskowych, włoskich lub z migdałów.

nawodnienie podczas diety odchudzającej

Picie kawy a proces odchudzania

Dobra wiadomość dla miłośników kawy. Lubisz kawę i nie wyobrażasz sobie dnia bez niej? Nie musisz z niej rezygnować nawet na diecie redukcyjnej! Czarna kawa nie zawiera kalorii, a kofeina dodatkowo ma właściwości odchudzające. Pamiętaj jednak, aby wyeliminować kaloryczne dodatki, jak tłuste mleko, cukier czy słodziki.

Warzywa i owoce, które zawierają dużo wody

Ilość wody wypitej w ciągu dnia możesz nadrobić spożywaniem odpowiednich warzyw i owoców, które mają w sobie dużo wody:
– arbuz,
– truskawki,
– grejpfrut,
– brzoskwinie,
– ogórek,
– sałata,
– pomidor,
– szpinak.

Pobudź spalanie tkanki tłuszczowej poprzez systematyczny ruch

Nie zapominaj o regularnej aktywności fizycznej. W trakcie diety odchudzającej ważne jest, byś w swoim tygodniowym planie uwzględnił także sport. Nawet najmniejszy ruch, typu spacer lub jazda na rowerze przybliży Cię do wymarzonego celu sylwetkowego.

Co pić podczas treningu? Najlepiej wodę mineralną, ale w trakcie treningu wytrzymałościowego możesz również pić napój izotoniczny (najlepiej zdrowy, przygotowany w domu).

Trzymamy kciuki za Twoją metamorfozę. Połączenie prawidłowo skomponowanej diety, odpowiedniego nawodnienia oraz sportu zagwarantuje Ci efekt, o jakim marzysz.

Autor: Redakcja ZdrowyCatering. Artykuł sprawdzony przez dietetyka.

Inne ciekawe wpisy:

żelazo w diecie

Żelazo w diecie

Żelazo to mikroelement, który jest jednym z najważniejszych składników mineralnych,

dieta bez węglowodanów

Dieta bez węglowodanów

Dieta niskowęglowodanowa należy do listy diet eliminacyjnych, które charakteryzują się