Rozpocznij Nowy Rok z naszym cateringiem dietetycznym! Zamów o 10% taniej z kodem 2023

Jakie owoce suszone na odchudzanie?

Czy suszone owoce na diecie odchudzającej to dobry pomysł? Przy zachowaniu umiaru i stosowaniu się do odpowiednich zasad suszone owoce mogą okazać się świetną przekąskę w diecie odchudzającej! Jak wprowadzić do codziennej zdrowej diety suszone owoce? Czy dieta redukcyjna akceptuje kaloryczność owoców? Jakie owoce wybrać? Sprawdzamy!
suszone owoce

Suszone owoce to skoncentrowane źródło składników odżywczych

Dlaczego suszone owoce warto jeść? Są pełne cennych składników odżywczych! Suszone owoce dostarczają wielu witamin i składników mineralnych — przede wszystkim potasu oraz błonnika pokarmowego.

Suszone owoce przede wszystkim:

  • ułatwiają pracę układu pokarmowego — zawartość pektyn sprawia, że glukoza jest wolniej uwalniana do krwiobiegu,
  • mają właściwości przeczyszczające — dzięki zawartości śluzu roślinnego, błonnika pokarmowego i innych substancji stymulujących wypróżnienia, wspomagają przemianę materii, powodując spadek masy ciała,
  • obniżają poziom cholesterolu,
  • przyspieszają usuwanie toksyn z organizmu.
- Zdrowy Catering Dietetyczny

Suszone owoce — które działają odchudzająco?

Suszone owoce na odchudzanie? Tak! Są idealnym zamiennikiem słodyczy, batoników, chipsów. Masz ochotę na przekąskę pomiędzy posiłkami? Sięgaj po suszone owoce, które szybko powodują uczucie sytości i są słodziutkie. Świetnie sprawdzą się też jako dodatek do sałatek czy musli.

Należy jednak uważać i zachować umiar w spożywaniu takich owoców. Standardowa porcja suszonych owoców, którą można spożywać w ciągu dnia to 40 g, czyli około 1/4 szklanki. Dlaczego nie więcej? Suszone owoce są kaloryczne.

Najlepsze w diecie odchudzającej są suszone śliwki, jabłka, morele, jagody goi oraz daktyle i figi.

Suszone śliwki

Zawierają pektyny, które opóźniają przyswajanie cukru, dlatego mogą je spożywać nawet cukrzycy. Dodatkowo suszone śliwki mają w sobie dużo błonnika pokarmowego, który wspomaga proces odchudzania. Dodatek suszonych śliwek zadba o uczucie sytości na dłuższy czas.

- Zdrowy Catering Dietetyczny

Suszone morele

W suszonych morelach znajdziemy potas, wapń, magnez oraz pektyny, które wspomagają przemianę materii. Są naturalnie słodkie i niskokaloryczne. Czar suszonych moreli polega na tym, że pomagają obniżyć poziom cholesterolu oraz glukozy we krwi i skutecznie usuwają szkodliwe toksyny z organizmu.

- Zdrowy Catering Dietetyczny

Suszone jabłka

Jedne z najmniej kalorycznych suszonych owoców, dlatego chętnie sięgają po nie osoby na redukcji. To źródło wielu silnych przeciwutleniaczy, stąd zapobiegają nowotworom i chorobom serca. Zawartości witaminy C wspiera układ immunologiczny.

Suszone jagody goji

Bardzo modne jagody goji także są niskokaloryczne. W Azji uznawane są za lekarstwo na choroby oczu, wątroby i nerek i wspierają odporność. Są cennym źródłem witaminy C, miedzi i selenu. Jagody goji są doskonałym dodatkiem do owsianki i smoothie.

Suszone winogrona

Rodzynki to niestety jedne z najbardziej kalorycznych suszonych owoców. 100 g suszonych winogron to aż 350 kcal! Czy są dobre na odchudzanie? W małej ilości tak (bezpieczna porcja to maksymalnie 20 rodzynek dziennie). To, co może zaskoczyć to to, że rodzynki wspierają trawienie i przyspieszają metabolizm. Oprócz tego mają w sobie błonnik, dlatego poprawiają pracę jelit i zapobiegają zaparciom.

Suszone daktyle

Mimo że to jedne z najbardziej kalorycznych suszonych owoców, to spożywanie daktyli wspomaga utratę wagi poprzez regulację cukru we krwi oraz usuwanie toksyn.

Kaloryczność owoców suszonych a świeżych owoców

Owoce suszone to prawdziwe bomby kaloryczne? Jeśli do tej pory miałeś problem z podjadaniem słodyczy i innych wysokoprzetworzonych produktów, to cukier w suszonych owocach nie zaszkodzi Ci w żadnym stopniu, a właśnie będzie zdrową przekąską. Chcąc się zdrowo odżywiać, unikaj po prostu spożywania zbyt dużej ilości suszonych owoców, a szybko zauważysz różnice na wadze. Odpowiednio zbilansowana dieta (świeże owoce i warzywa, nasiona, suszone owoce, dobrej jakości mięso i nabiał oraz pieczywo pełnoziarniste) w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną szybko dadzą Ci zauważalne efekty. Trzymamy kciuki za zmianę na lepsze!

- Zdrowy Catering Dietetyczny

Zdrowa dieta odchudzająca

Wziąłeś sobie za cel utratę wagi? Z pomocą naszej diety odchudzającej i zajęć ruchowych na pewno się uda! Pamiętaj, że zdrowa dieta, aktywność fizyczna oraz odpowiednie nawodnienie to klucz do sukcesu. Szybko odczujesz różnicę w swoim samopoczuciu! Zadbaj o swoje zdrowie. Już dziś wybierz dietę pudełkową dopasowaną do Twoich indywidualnych potrzeb.

Autor: Redakcja ZdrowyCatering. Artykuł sprawdzony przez dietetyka.

Inne ciekawe wpisy:

dieta bez węglowodanów

Dieta bez węglowodanów

Dieta niskowęglowodanowa należy do listy diet eliminacyjnych, które charakteryzują się

czym jest stres oksydacyjny

Stres oksydacyjny

Stres oksydacyjny to zaburzenie równowagi między wolnymi rodnikami a przeciwutleniaczami.

dieta jajeczna

Dieta jajeczna

Dieta jajeczna to plan żywieniowy, który skupia się na spożywaniu