Dieta bananowa

dieta bananowa efekty

Dieta bananowa to jedna z tych, które w ostatnim czasie cieszą się bardzo dużą popularnością wśród diet odchudzających. Jest to japońska dieta, która oparta jest głównie na spożywaniu bananów — bogatych w wartości odżywcze. Jest to dieta bardzo prosta, lecz skuteczna, szczególnie gdy chcemy pozbyć się nadmiaru kilogramów.

Na czym polega dieta bananowa? Zasady i rodzaje diety bananowej

Dieta bananowa to japoński program żywieniowy opracowany przez Hitoshi Watanabe, japońskiego absolwenta medycyny. Na sukces diety bananowej nie trzeba było długo czekać, gdyż stosowanie się do niej zapewnia niemalże natychmiastowe efekty! Jeśli zadecydujemy się na podjęcie kuracji mamy do wyboru trzy warianty:

– trzydniowa dieta bananowa,

– tygodniowa dieta bananowa,

– miesięczna dieta bananowa.

 

Trzydniowa dieta bananowa

To najkrótsza opcja diety bananowej, która trwa trzy dni i dostarcza nam około 950-1000 kcal składników odżywczych. W tym czasie nasze dzienne menu to wyłącznie 3 banany, 2-3 szklanki mleka oraz minimum 2l wody mineralnej. Nawadnianie w tym wariancie jest bardzo ważne, ponieważ istnieje duże ryzyko odwodnienia i utraty niezbędnych składników mineralnych. Spodziewanym efektem powinna być utrata około 3 kilogramów masy ciała.

Siedmiodniowa dieta bananowa

Siedmiodniowy wariant to dieta oparta na spożywaniu trzech ściśle określonych posiłków w ciągu dnia na bazie bananów i płatków owsianych z dodatkiem jogurtu naturalnego i łyżeczki miodu. Dodatkowo pomiędzy posiłkami możemy zjeść małe jabłko oraz dostarczyć 1,5 litra wody do organizmu w ciągu dnia. Tygodniowa podróż na diecie bananowej zakłada spadek wagi w okolicach 5 kg od wyjściowej masy ciała.

Miesięczna dieta bananowa

W trakcie miesięcznej wersji diety bananowej możemy liczyć na najbardziej rozbudowany jadłospis. Jej głównym założeniem jest spożywanie przez miesiąc jednego banana i szklanki wody niegazowanej na śniadanie. Stosując miesięczną dietę bananową, bierzemy pod uwagę ogólne zasady zdrowego odżywiania i dostarczamy organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Ostatni posiłek powinniśmy spożyć nie później niż o 20:00. Co więcej, w miesięcznej opcji diety koniecznością jest wykluczenie tłuszczów zwierzęcych, soli i słodyczy. Stosując zasady diety miesięcznej, możemy liczyć na utratę nawet 7 kg naszej masy ciała!

Dla kogo dieta bananowa?

Jeśli zastanawiasz się nad przejściem na dietę bananową, to zapewne zachodzisz w głowę, czy aby na pewno jest ona dobra dla ciebie. Dlatego dietę bananową zaleca się osobom:

– z otyłością i nadwagą, które chcą pozbyć się zbędnego balastu,

– są zdrowe i nie cierpią na żadne choroby przewlekłe,

– których wyniki badań nie wykazują żadnych niedoborów.

Z kolei osobami, które powinny unikać diety opartej o ten tropikalny owoc są:

– kobiety w ciąży i karmiące piersią,

– osoby z niedoborami składników mineralnych lub odżywczych,

– przez osoby z chorobami układu krążenia lub układu pokarmowego,

– u pacjentów ze zdiagnozowaną cukrzycą typu II lub insulinoopornością.

Dodatkowo przeciwwskazaniem do stosowania diety bananowej jest regularna aktywność fizyczna.

 

Ciekawostki dotyczące bananów — kaloryczność, właściwości

Banany to jedne z najbardziej kalorycznych owoców, przez co wiele osób rezygnuje z ich jedzenia. Jeden średniej wielkości banan zawiera około 100 kalorii, jednak ze względu na wiele cennych składników, jakich dostarczają te owoce, nie należy wykluczać bananów z diety. Banany mają około 90 kcal na 100 gramów produktu. Biorąc pod uwagę przeciętną wagę bananów, mały owoc ma około 70 kcal, średni banan to około 120 kcal, natomiast duży banan dostarcza około 135 kcal oraz zapewnia uczucie sytości. Ponad 75 proc. wagi banana stanowi woda, 22 proc. to węglowodany, natomiast około 1 proc. stanowią białka. Mimo wysokiej kaloryczności bananów mogą być składnikiem diety odchudzającej. Dodatkowo banany zawierają dużo potasu, dużo witaminy c, obniżają poziom cholesterolu oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia nowotworu.

japońska dieta bananowa zasady diety bananowej

Czy dieta bananowa jest zdrowa? Zalety — dieta bananowa

Będąc w temacie japońskiego planu żywnościowego warto zaznaczyć, jakie są efekty diety bananowej:

– nie wymaga rewolucji w kuchni czy dużego nakładu finansowego,

– pozwala zrzucić nawet od 3 do 7 kilogramów w ciągu miesiąca,

– wspomaga proces usuwania z organizmu szkodliwych toksyn,

– poprawia pracę układu pokarmowego,

– wpływa pozytywnie na redukcję stresu i zmęczenia,

– dostarcza dużo składników odżywczych do organizmu,

– pozbywa się szkodliwych produktów przemiany materii.

 

Efekty, co możemy zyskać dzięki przejściu na dietę bananową — ile można schudnąć?

Utrata wagi to kluczowy cel diety bananowej. Stosując dietę bananową przez zakładany czas, możemy zapewnić sobie szybki spadek wagi w granicach od 3 do 7 kg w skali miesiąca. Efekty po odbyciu diety bananowej są oszałamiające! Należy jednak pamiętać, aby po zakończeniu diety zmienić swój sposób odżywiania i unikać niezdrowych produktów w celu uniknięcia efektu jo-jo. Warto również pamiętać o aktywności fizycznej – ta jest wskazana do uzyskania jak najlepszych efektów przy każdej diecie!

Dieta bananowa — przykładowy jadłospis diety tygodniowej

Przykładowy jadłospis opiera się na 5 posiłkach w ciągu dnia.

Śniadanie:

Połówkę banana miksujemy z 3 łyżkami płatków owsianych, szklanką soku pomarańczowego i łyżeczką miodu. 15-20 minut przed i po śniadaniu wypijamy szklankę wody.

II śniadanie:

1 jabłko

Obiad:

Jednego banana miksujemy z 3 łyżkami płatków owsianych szklanką maślanki i łyżeczką miodu. Podobnie jak przy śniadaniu 15-20 minut przed i po posiłku wypijamy szklankę wody.

Podwieczorek

1 jabłko

Kolacja

Połówki banana miksujemy z 3 łyżkami płatków owsianych, szklanką jogurtu naturalnego i łyżeczką miodu. 15-20 minut przed i po kolacji wypijamy szklankę wody.

Dodatkowo w ciągu dnia powinniśmy wypić conajmniej 1,5l niegazowanej wody mineralnej!

 

Zdrowa dieta — o czym trzeba pamiętać?

Prawidłowa dieta polega nie tylko na zachowaniu odpowiedniego umiaru w tym co spożywamy ale i dostarczaniu do organizmu odpowiednich witamin i minerałów. Ważnym elementem diety jest wprowadzenie do swojego menu zdrowego mięsa, warzyw i owoców, które dostarczą nam odpowiednich wartości odżywczych oraz zachowaniu regularności, jaką jest spożywanie 4-5 posiłków dziennie co zapewni ciągłe uczucie sytości. Regularność w spożywaniu posiłków co około 2-3 godziny jest ważna, dlatego że organizm nie przerywa procesów trawiennych, metabolizm pracuje sprawniej a tkanka tłuszczowa nie ma się kiedy odkładać dzięki czemu łatwiej nam zachować szczupłą sylwetkę. Kolejnym jakże istotnym elementem jest odpowiednie nawadnianie się, czyli wypijanie przynajmniej 1,5 l wody dziennie co oczyszczaniu organizmu, utracie wagi i lepszemu samopoczuciu.

Ostatnia aktualizacja