Rozpocznij Nowy Rok z naszym cateringiem dietetycznym! Zamów o 10% taniej z kodem 2023

Jak schudnąć z brzucha?

Chcesz schudnąć z brzucha? Zastanawiasz się, czy jest jakiś magiczny sposób, aby zrobić to szybko i skutecznie — bez efektu jojo? Jak zgubić brzuch? Wiemy, co działa! Poznaj sposoby na redukcję tkanki tłuszczowej i poczuj się lepiej we własnym ciele. Zrealizuj zamierzone cele ze Zdrowym Cateringiem.
jak schudnąć z brzucha

Odchudzanie brzucha

Otyłość brzuszną stwierdza się u osób w różnym wieku, ponieważ wystający brzuch może pojawić się z różnych powodów. Istnieje kilka typów otyłości brzusznej: alkoholowy typ brzucha (pojawia się u osób spożywających większe ilości alkoholu), wzdęty typ brzucha (najczęściej przyczyną są problemy z jelitami), zestresowany typ brzucha (hormon stresu sprzyja gromadzeniu się tłuszczu), brzuch typu gruszka (nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicy bioder, ud i pośladków), brzuch po ciąży (lekko obwisły i galaretowaty — z czasem zmniejsza swoją objętość), brzuch hormonalny (brak równowagi hormonalnej).

Wszystkich typom otyłości brzusznej można zapobiegać. Przepis na sukces to zdrowy styl życia: pełnowartościowe posiłki oraz regularna aktywność fizyczna. Jeśli zmagasz się z problemami związanymi ze swoją wagą, warto również zasięgnąć porady u lekarza specjalisty.

Nadmiar tkanki tłuszczowej — konsekwencje zdrowotne

Otyłość brzuszna jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia. Nadmiar tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha może powodować wiele negatywnych konsekwencji zdrowotnych.

Problemy ze zdrowiem, które mogą być skutkiem otyłości:

  • choroby serca i wysokie ciśnienie krwi – otyłość brzuszna zwiększa ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru, miażdżycy i nadciśnienia.
  • cukrzyca typu 2 – nadmiar tkanki tłuszczowej jest częstym powodem insulinooporności — komórki organizmu nieprawidłowo reagują na insulinę i nie pobierają wystarczającej ilości glukozy z krwi.
  • podwyższony poziom cholesterolu – często u osób, które zmagają się z nadwagą, stwierdza się wysoki poziom cholesterolu, który jednak można kontrolować.
  • problemy z oddychaniem – otyłość może prowadzić do zaburzeń oddychania podczas snu, takich jak bezdechy senne. Może również zwiększać ryzyko wystąpienia astmy i innych schorzeń układu oddechowego.
  • problemy z poruszaniem się i ból kręgosłupa – większa masa ciała to dodatkowe obciążenie dla kręgosłupa, które może powodować ból pleców i stawów czy przepuklinę dysku.
  • zaburzenia hormonalne – otyłość może prowadzić do zaburzeń hormonalnych, takich jak zwiększone wydzielanie hormonów prozapalnych, zmniejszone stężenie hormonów regulujących apetyt (np. leptyny) i zaburzenia cyklu miesiączkowego u kobiet.

Jak schudnąć z brzucha — co jeść? Odpowiednio zbilansowana dieta

Zastanawiasz się, co jeść, aby mieć płaski brzuch? Jak wygląda dieta typu Slim? Aby wypracować szczupłą sylwetkę, ważna jest całkowita zmiana nawyków żywieniowych. Regularne posiłki o odpowiedniej kaloryczności to podstawa w drodze do sukcesu. Żyj zgodnie z zasadami zdrowej diety, która wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej.

Zdrowe produkty, które powinny znaleźć się w codziennej diecie: chude białko oparte na warzywach strączkowych i produkty wysokobiałkowe (soja, groch, bób), chude mięso (kurczak, indyk, cielęcina), zdrowe tłuszcze (oliwa z oliwek, tłuszcze z awokado), chudy nabiał (jogurty naturalne, kefiry, maślanki), pełnoziarniste produkty zbożowe (makaron pełnoziarnisty, komosa ryżowa, płatki owsiane), orzechy i nasiona (migdały, siemię lniane), zielone warzywa (brokuły, kapusta, jarmuż), owoce o niskim IG (jagody, jabłka, śliwki).

W odchudzaniu pomóc mogą również różne dodatki do diety, jak suplementy diety (zwłaszcza magnez i błonnik pokarmowy), zielona/czerwona herbata lub przyprawy: pieprz, imbir, kurkuma, cynamon, kawa, guarana, czerwona papryka. Nasz catering dietetyczny przygotował też smaczne i zdrowe dodatki urozmaicające dietę — fit deser, shot detoksykacyjny i owocowe shake’i.

Uwaga! Kortyzol, czyli hormon stresu przyczynia się do wzrostu tkanki tłuszczowej. Ciężej będą miały schudnąć osoby, które żyją w ciągłym stresie — sama praca nad zmianą nawyków żywieniowych nie wystarczy. Często konieczna jest rozmowa z psychologiem i zadbanie o swoje zdrowie psychiczne.

spalanie tkanki tłuszczowej

Dieta na płaski brzuch — jadłospis

Przykładowe posiłki, które pojawiają się w diecie odchudzającej od Zdrowego Cateringu:

Śniadanie: Owsianka bananowa z kokosem i płatkami czekolady

II śniadanie: Sałatka z kuskus, pomidorami, mozzarellą, fetą i prażonym słonecznikiem

Obiad: Rozmarynowy kurczak w prosciutto crudo podany z kaszą gryczaną niepaloną i surówką z kalarepki

Podwieczorek: Smoothie tropikalne

Kolacja: Kremowa zupa grzybowa

PS. Nasza dieta odchudzająca w cenie ma wybór menu! Jeszcze nigdy odchudzanie nie było tak przyjemne. Jedz tylko te posiłki, które naprawdę Ci smakują. Już dziś przetestuj naszą dietę i przekonaj się, że dieta nie musi być nudna. Zdrowy Catering zapewni Ci uczucie sytości przez cały dzień nawet wtedy, gdy chcesz zredukować tkankę tłuszczową.

Uważaj na produkty typu light i fit

Czytaj uważnie etykiety, ponieważ nie wszystkie produkty typu light czy fit są zdrowe! Napoje zero zawierają inne substancje słodzące, dlatego nie warto po nie sięgać w trakcie diety odchudzającej. Dbaj o swój codzienny bilans energetyczny i unikaj produktów wysokoprzetworzonych.

Co zrobić żeby schudnąć z brzucha?

Dodatkowe wskazówki dotyczące odchudzania brzucha:

  1. Nie śpiesz się podczas jedzenia.
  2. Zrezygnuj ze spożywania alkoholu, picia napojów słodzonych.
  3. Wyeliminuj z codziennej diety niezdrowe produkty i niezdrowe przekąski.
  4. Przestań słodzić kawę i ogranicz cukier.
  5. Śpij co najmniej 7 godzin dziennie — daj sobie czas na relaks,
  6. Pamiętaj o odpowiednim oddychaniu
  7. W niektórych przypadkach pomocne bywają także odchudzające zabiegi jak mezoterapia igłowa.
spalanie tłuszczu tkanka tłuszczowa trening interwałowy

Jak wypracować mięśnie brzucha?

Systematyczną aktywnością fizyczną przyspieszysz swoje efekty! W przypadku wypracowania mięśni brzucha regularność to podstawa. Najlepiej sprawdzą się tutaj kombinacje różnych treningów: ćwiczenia aerobowe, treningi interwałowe, siłowe. Najlepsze ćwiczenia na brzuch: deska, deska boczna, brzuszki z uniesionymi nogami, przysiady i pajacyki. Doskonale sprawdzi się także bieganie lub szybki marsz. Co jeszcze możesz zrobić? Nasil przemiany termiczne w okolicach brzucha — zakładaj pas wyszczuplający w trakcie treningów, który zwiększy potliwość ciała.

Pamiętaj, że wypracowanie mięśni brzucha wymaga czasu, cierpliwości i konsekwencji. Nie oczekuj natychmiastowych rezultatów. Trzymamy za Ciebie kciuki i z przyjemnością będziemy Cię wspierać w procesie odchudzania gotowymi posiłkami.

Autor: Redakcja ZdrowyCatering. Artykuł sprawdzony przez dietetyka.

Inne ciekawe wpisy:

dieta 1200 kcal

Dieta 1200 kcal

Chcesz możliwie jak najbardziej przyspieszyć utratę wagi? To doskonale trafiłaś,

dieta gaps

Dieta GAPS

Dieta GAPS to plan żywieniowy, który został opracowany przez Natashę

dieta 2500 kcal

Dieta 2500 kcal

Wiele mówi się o niskoenergetycznych dietach odchudzających, a odpowiednio zbilansowane

dieta 3000 kcal, zbilansowana dieta

Dieta 3000 kcal

Trenujesz? Kilka razy w tygodniu chodzisz na siłownię? A więc

żelazo w diecie

Żelazo w diecie

Żelazo to mikroelement, który jest jednym z najważniejszych składników mineralnych,